Eduscience

Ponieważ noc polarna ma się bardzo dobrze, a my trochę gorzej, bo ciągle chce nam się spać i nie wychodzimy już na tak długie wycieczki jak wcześniej, większe skupienie się na swojej pracy jest prawie że nieodzowne 🙂 A że pytacie jak wygląda praca dydaktyka w projekcie EduScience…

O samym projekcie pisałam wcześniej, więc parę słów o samej pracy – w ramach swoich obowiązków przygotowuję lekcje dla uczniów w formie transmisji przez Internet. Poziom jest zróżnicowany – od podstawówki począwszy, a skończywszy na liceum. Do tej pory zostały przeprowadzone lekcje „Zwierzęta Spitsbergenu”, „”Co jedzą polarnicy”, a w tym tygodniu – „Zaplecze techniczno-gospodarcze Polskiej Stacji Polarnej”. Również dzięki uprzejmości naszego kolegi zostały przeprowadzone dwie lekcje na temat pracy meteorologów w Stacji.

Oprócz transmisji przygotowuję materiały dydaktyczne w formie prezentacji, filmów, zdjęć – są one później publikowane na platformie Eduscience i tym samym dostępne dla uczniów i nauczycieli biorących udział w projekcie.

Kolejna sprawa to blog Polskiej Stacji Polarnej w serwisie Eduscience, w którym regularnie pojawiają się wpisy dotyczące życia i pracy w Hornsundzie oraz tzw. „dyżury dydaktyka”, których jest sześć w miesiącu. Grafik dyżurów jest dostępny na platformie i jeśli jakaś klasa ma pytanie lub nauczyciel chciałby coś skonsultować, zawsze jest możliwość rozmowy online z dydaktykiem w tym czasie.

Oficjalnie to wszystko, choć… nie wszytko, bo zdarzają się prezentacje czy połączenia online na specjalne życzenie czy to szkół, czy organizacji współpracujących w projekcie. Zdarzają się również sympatyczne maile z prośbą o przygotowanie jakiś materiałów dydaktycznych, czy pomocy w innych projektach. I to jest chyba najfajniejsze w tej pracy 😉

PS. A filmików z niedźwiedziami jak nie było, tak nie ma, bo misie coś nie chcą nas odwiedzać…:/

 

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *