„Czy pingwin może zostać przywódcą pingwinów”?

To było jedno z licznych pytań, które dzisiaj zadali mi uczniowie z SP nr 89 z Krakowa. W ramach Festiwalu Nauki organizowanego w ich szkole, uczniowie mieli możliwość połączyć się przez Skype’a z naszą Stacją oraz zobaczyć pokazy przygotowane przez pracowników Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

We wspomnianej szkole pracuje Mama mojej serdecznej przyjaciółki; jako że z Panią Marią już wcześniej działałyśmy na polu edukacji, nie mogłam sobie odmówić przyjemności ponownego spotkania z Jej uczniami.

Źródło: www.sp89krakow.plGłównym stresorem było nasze łącze, o którym nigdy nie wiadomo, czy zechce współpracować czy też nie. A ponieważ w nocy z wczoraj na dziś miałam dyżur na agregatach, prawie całą noc z lekkim niepokojem śledziłam ukryte życie naszego internetu. O 3 w nocy jedno łącze zaniemówiło, ale na szczęście na podorędziu było drugie i o 6 rano (11 polskiego czasu) połączenie udało się bez większych przeszkód.

Uczniowie wspaniale się przygotowali. Mieli zapisane pytania, które chcieli mi zadać, a na monitorze ciągle widziałam wiele podniesionych rąk. Niestety, nie na wszystkie zdążyłam odpowiedzieć ze względu na napięty grafik imprezy, ale wszelkie braki uzupełnimy drogą elektroniczną. Pani Maria mi potem napisała, że pierwszaki nie mogły uwierzyć, że jestem od nich tak daleko i w dodatku mogą mnie usłyszeć i zobaczyć.

To nie koniec miłych atrakcji, bo parę dni temu otrzymałam niezwykle ciepły list od uczniów klasy z IIc SP nr 6 z Grodziska Mazowieckiego. Zainspirowani naszymi lekcjami ze Stacji, w których ich szkoła brała udział, narysowali nam przepiękne rysunki. Najbardziej cieszył się Damian, że jego PTS tak zadziałał na wyobraźnię uczniów.

 

I na koniec mam bardzo dobrą wiadomość – w czerwcu odbędą się jeszcze 4 dodatkowe lekcje online ze Stacji. Jak tylko będę mieć dokładny harmonogram zajęć, od razu zamieścimy go na blogu.

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *